Alan Permane, główny inżynier wyścigowy ekipy Renault po piątkowych treningach wypowiada się bardzo ostrożnie i liczy na suche kwalifikacje oraz wyścig.
Jak spisywały się bolidy w mokrych warunkach dzisiaj rano?„Nie było żadnych wielkich dramatów. Sprawdziliśmy oba rodzaje opon deszczowych, gdyż tor tego wymagał. Najpierw skorzystaliśmy z deszczówek, a później gdy tor przesechł z przejściówek. Oba bolidy miały tendencję do podsterowności, ale nie było większych problemów. W rzeczywistości, w tych warunkach Witalij był nieco bardziej zadowolony z bolidu niż Robert.”
Tor został na nowo wyasfaltowany w niektórych miejscach. Czy byliście w stanie ocenić jak to wpływa na opony?
„Warunki utrudniły nam trochę życie i sprawiły, że nie wykonaliśmy tylu porównań ile byśmy chcieli. Sporo nowego asfaltu wyłożono na zakręcie numer sześć, a wyschnięcie toru w tej część dość długo trwa ze względu na to, że asfalt jest bardzo zamknięty.”
Jak spisują się super-miękkie i twarde opony?
„Mieliśmy sporo problemów z super-miękką mieszanką w Montrealu, ale tutaj wydaje się, że zachowuje się ona bardzo zwyczajnie. Niemniej, nie byliśmy w stanie wykonać dobrego porównania dwóch rodzajów opon, ponieważ tor cały czas był mokry na niektórych zakrętach, gdy jeździliśmy na twardych gumach na początku drugiej sesji. Opony wyglądały na łatwe w zarządzaniu, ale rozgrzanie twardej zajmuje kilka okrążeń, a potem jest szybsza i szybsza, podczas gdy na miękkiej osiągi były zauważalne od razu, ale z nieco większą podsterownością.”
Jakie są Twoje prognozy pogody na resztę weekendu?
„Aktualnie, spodziewamy się więcej deszczu dzisiaj, a jutrzejszy ranek także może być mokry, ale wierzymy, że kwalifikacje i wyścig będą suche. Mimo, że tor był bardzo zielony, w drugiej sesji wykonaliśmy długi przejazd na super-miękkich oponach bez problemów, więc nie mamy obaw co do ogumienia. Po południu mieliśmy w większości suchą sesję, aby poradzić sobie z ustawieniami bolidu i sprawdzeniem gdzie jesteśmy pod względem osiągów.”
23.07.2010 17:29
0
Ogólnie to czarno widzę ten weekend dla Renault. O dziwo Petrow trochę lepiej ale i tak pewnie jutro wszystko wróci do normy jedynie boje sie o bolid Roberta bo niewiadomo co z tym wałem. Co to znaczy ze tor był bardzo zielony..?
23.07.2010 17:34
0
To oznacza że to tor jest po prostu brudny.
23.07.2010 17:35
0
Nie wyglada to tak żle jakby sie moglo wydawac :) zieloony, hmm moze naniesione akiegos brudu było ?
23.07.2010 17:35
0
(...)no i oczywiście chodzi tu o przyczepność. PS. Nie wiem czemu ucięło mi wiadomość...
23.07.2010 17:58
0
@4. Venio - tzn., że 'dryndol' też jest jeszcze zielony, ale z czasem się nagumuje ;-) ..., a Ty się ciesz, że niczego więcej Ci nie ucięło ;-) sorki, potraktujcie to z przymrużeniem oka, pozdrawiam Renault - szału nie ma, ale tak żeby aż źle było, to też nie można powiedzieć. Zobaczymy jutro. :-)
23.07.2010 18:08
0
Co to dryndol?
23.07.2010 19:05
0
6. Venio a ty umiesz w ogóle czytać??
23.07.2010 20:57
0
oj boje sie wynika z dzisiejszych treningów że reno jest ciągle za mercem 0.2 -0.3 s "sprawdzeniem gdzie jesteśmy pod względem osiągów".... to źle wróży na weekend...
23.07.2010 21:22
0
Oj boję się, że jak będzie sucho to chłopaki niestety ale polegną, bolid Roberta chimeryczny, Merc zmotywowany bo u siebie, większość czołowych zespołów ma F-duct i w wyścigu da się to odczuć... Mam nadzieję, że to są tylko mylne przeczucia!
23.07.2010 21:39
0
8 . to tylko treningi, złudzenie apteczne.
23.07.2010 23:02
0
patrząc na prognoze pogody to są optymistami i to dużymi.. Hockenheim- temp max 16 st. oraz deszcz z przejaśnieniami....to na niedziele jest.:(
24.07.2010 09:58
0
5.Niespokojny - Venio-wi chyba jednak ucięło coś więcej..
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się